Wednesday, May 23, 2012

Rasa Hati...

Klau bercakap tentang hati nie...banyak sebenarnya yg kite nk ckp an, macam2 ada yg berkaitan dengan hati nie ha. Bagi saya plk...saya percaya kata hati saya tp sebelum tu ada la benda sy buat..xkan terus nk percaya kata hati an..kena selidik dulu, buat pemerhatian, tgk keadaan sekeliling, ckp dengan ALLAH, ermmm..baru la kite buat kesimpulan..tp 1 lah..x boleh nk percaya 100% sbb tu la saya kena perhatikan je..wait and see what happen next..kih3
Syaitan nie bersepah2..dia xkan lepaskan kite walau sesaat, sebesar zarah sekalipun tuk lari dr godaan dia..Subahanallah ! mintak jauh dr godaan nie...mahu jd ahli Syurga Mu Ya ALLAH !! Jauhilah benda2 yang boleh dimurkai oleh ALLAH. Betol la org ckp an..kadang2 manusia ni (ingatan tuk diri saya jgk) tahu benda tu, belajar, tahu salah tp kadang2 buat jgk...kite x nampak apa kesan dia kt orang lain hanya ALLAH yg tahu tp berwaspada lah...jauhkan diri dr sesuatu yg ALLAH x suka ;)
Saya nie plk...entah la, klau saya rasa benda tu biasanya betol, mgkn DIA bg saya keistimewaan ckt kot kt citu...hee pasan je, xdelah anugerah DIA an, hargai !!!...mgkn jgk sbb sy nie suka perhatikan..and selidik tentang sesuatu yg saya nk tahu kot. Betol la an..klau kite nk tahu sesuatu kite kena la find out something tu..mcm jgk ilmu, klau kite nk ilmu tu..kena la sanggup berkorban apa sahaja asalkan kite dapat dan berguna di dunia dan akhirat kelak ! Tp, tentang benda nie saya  xnak la betol2 percaya an..kuasa ALLAH tu besar, DIA boleh mengubah segalanya. Kita hnya mampu merancang tp ALLAH jua yg menentukan yang terbaik utk ummatNya.
Don't think negatif..think positif sentiasa ye..biarkan masa dan waktu yg menentukan (^_~)

Dah azan !! Jom Solat !!! ;)
Smiley always k...

No comments:

Post a Comment