Wednesday, January 18, 2012

Bosannnnn...

Tiba-tiba aku x rasa ape-ape...huhuu

Erm...x tahu kat mana nk mula, so i type jelah apa yg terlintas kt otak nie....time aku nk type2 nie pon..x de ape2 perasaan...waaa what happen 2 me :( sedih, kecewa and terkejut dgn diri sendiri...orang tengok luaran semua okey, semual jalan lancar cam x de apa yg berlaku kan..tp hakikatnya sape yg tahu...Dia jgk..Dia yg Maha Mengetahui..Subahanallah sungguh besar kekuasaanMu..kuatkan lah ati aku untuk melalui kehidupan yg hanya sementara ini. 

Tiba2 aku terasa takot sesangat..entah la, aku x pasti apa yg menyelubungi aku...tp x pe2 Allah ada nk tunjukkan dan bg sesuatu yg terbaik utk aku kot an...Syukur aku ada Dia...Alhamdulillah.
 

Sekarang nie time cuti sem..saje je nk bercerita...heheee, sebelum tidoq kite ngarang dulu lah an... ermmm..hari nie merupakan hari ke2 dah cuti after aku last paper 15hb aritu..arini dah 17hb...ya Allah sekejapnye masa berlalu, tanpa kite sedar an..24 jam tu rasa mcm kejap sangat...padahal 24 jam tu banyak sangat masa yg kite boleh buat... Aku time cuti sem cm nie macam biasa la..akan stay and berkampung la kt kolej..yg nie dr aku mula masuk kt sini lagi kot...mmg cuti aku x mcm cuti org lain, org lain balik umh bersama family, aku ade je kt sini buat keje...org lain cuti aku x cuti..ermmm..x pelah, demi tanggungjawab aku relakan tp pada masa yg sama aku jgk kena jaga perasaan org yg aku syg...cabaran an.
 

Sem ni, sejak aku datang raya ke6 aritu, raya aidilfitri, paling dekat aku balik umh adalah raya korban aritu, tu pon 2 ari je..and then sampai sekarang aku x balik lagi. Cian my mum tp entah la..dalam diri nie dh x tahu nk fikir cm mne, doa hari2 harap mama faham kenapa anak dia jarang balik umh..ya Allah ko bukakan lah hati aku dan ibuku..utk kami sama2 saling memahami.. Amin !

Minggu lepas aku de msj abg long..tnya die balik umh x raya cina nt...abg tnya nape..aik nk balik la an..tp haa ambik kau..dpt la perlian ckt..ermmm x yah la balik duduk je sana sampai tua T_T ermm cedih..tp aku faham...apa yg die org rasa and aku tahu..dia org faham sebenarnya..saje je tu nk ngusik adik dia an..tp x pe..kau kan abg..hihi, aku terima...ada nasihat di sebalik tu sebenarnya. Walau cm mna kite bz sekali pun..ingatlah org yg tersayang..dia selalu menunggu kite..kt mane je kite berada, kite doa bnyak2 kt Allah mohon org yg tersayang dilindungi olehNya sentiasa an..insyaAllah..Amin ! Allah tu Maha Mendengar... ^^'

Happy nie sbb aku berpeluang jgk balik umh dalam cuti sem nie..walau pun sekejap aku Syukur sgt2 dapat jgk balik jeguk mama kt umh tu...long ! thanks tumpangkan adik balik....aku balik nie hnya 21, 22, 23 and 24 tu dh bertolak balik cini..lau balik malam leh kira 4 hari lah kt umh tp lau balik 24 pagi..ermmm 3 hari jelah balik umh kan...cian mama..kena tinggal lagi..x pe x pe ma..adik anis dh nk habis dh belajar nt ma leh duk ng kite ;)) tp duk umh along..hahaaa, adik x de umh ag...lalalaaa...

So..25 hb bermula la tugas aku balik kt kolej..insyaALLAH aku akan cuba lakukan yg terbaik sebelum aku meninggalkan rumah kedua ku nie..sayang sgt dah, walaupun aku hnya duk cini 4 tahun tp rasa cam lama dh sngat duk cini..ape x rasa lamenya..tiap kali org cuti aku x cuti...mmg penunggu setia lah ! harap sangat ianya x kan luput dlm ingatan aku nie...insyaALLAH la kan...selalu kite doa mintak Dia makbulkan...

Disebabkan aku dh merepek panjang dh kt citu..jam pon dh kol4am kot..haa nak tidoq nk tidoq..bahaya nie, kang x jaga subuh kes naye lak..aish x elok bonar lagu tu..ermm Cik Anis cik anis..report kt ma kang baru tau..hahahaaaa... Jadi sebelum tidoq tu kena niat lah ye nt bangun subuh...hee :D


Nitezz....sehingga bertemu lagi, ALLAH ! panjangkanlah usia ibuku, abg2ku, keluargaku, sahabat2ku dan usia ku..Amiiiiinnnnnnnnnnnnn ! ^^'


Wassalam !

No comments:

Post a Comment