Monday, January 2, 2012

suka duka semester 7...

hai hai hai...o0psss hee :D Assalamualikum !!

Eerm..sem nie macam yang u olls know..i bz banyak sangat ng akademik and kolej tercenta. Btw...bila dah sampai week 14..alamak ! banyaknye benda nk kena buat. Week 13 kena present final year projek kt penilai..30% kot..wow2..manyak tu..esk nk present, pagi sebelum tu baru aku buat..huh ! memang cari maut la kan..klau x siap ! bukan ke masak namanya..aish ! Cik Anis please la jangan buat lagi benda2 mcm nie lagi lepas nie..kes nanye je..atoi ! Kemudian week 14 plk..adeh ! banyak jgk benda yang kena buat..minggu nie je tiap2 malam kena inteview budak2 kolej, first malam isnin ng selasa inteview utk KUKEM (kursus kepimpinan kolej), 2 malam. Malam selasa tu aku dengan anak2 buah aku chek buku merit nk panggil inteview bdk2 yg kurang aktif and x pernah nampak muka kt kolej nie plk...nk tahu x sampai kol berapa? kol6 pagi kot buat benda2 tu semua sehinggalah kuar list name bdk2 yg kena panggil utk inteview. Bertuahnya aku ada anak buah yang sanggup bersekang mata ng aku siapkan semua keje2 tu..thanks semua..love u all so much ! terharu rasa hati nie..ermm...terima kaseh !!

Kemudian kuar la list name kt board floor masing2, yang okey tu okey la kan kenapa die orang dipanggil untuk inteview..tp yang masalahnya orang yang dipanggil turun untuk inteview tak pulak turun. Tak turun okey lagi la kan...tp yang aku nie terkilan sangat sampai ada yang cakap2 kt belakang. Apa salahnya klau datang jumpe aku atau board aku atau anak2 buah aku yang lain..tnya WHY ? we all buat cm tu. Ada yang sanggup mengata kt belakang..padahal dah berape kali jumpe aku kt depan, x plk nk tnya nk mempersoalkan..cabaran kan..bila ORANG YANG TAK TAHU UJUNG PANGKAL BERSUARA macam2 la die buat cerita..ini je yang layak aku ckp kt orang yang mcm tu...tanya nya tidak tp bla bla bla kt belakang..aish kadang2 panas, sakit ati la jgk an..tp ape nk buat..manusia nie an macam2 sabar jelah..ALLAH Maha Mengetahui, Dia tahu segalanya yang terbaik utk aku dan sahabat seperjuangan ku.

Kali nie aku dah kali ke2 pegang jawatan dalam kolej...tahun pertama..huh cabarannya cukup hebat daripada luar dan dalam. Ada yang positif ada yang negatif...benda2 yg negatif tak kan aku nk mengulanginya an..aku nk dan cuba nk buat yang terbaik utk team aku tahun nie..dan aku amat bertuah sangat..team dan anak2 buah aku nie HEBAT !! Sayang semua...kamu adalah pemangkin semangat saya takala saya nk jatuh..kamu lah tongkat saya...ermm...terima kasih ! so teruskanlah perjuangan semua..tinggalkan lah kenangan yang manis sepanjang kite bergelar Pemimpin KTDI ^_~

Akhirnya habis sudah 1 sem 2011/2012, this week adalah minggu peperiksaan untuk semua warga pelajar UPM umumnya, dan kpd adik beradik KTDI aku khususnya..nk lihat sejauhmana kemampuan dan kefahaman semua dalam pelajaran yang dah lebih kurang 4 bulan belajar an...Ermm Gud Luck !! utk semua...jangan lupa, di samping berusaha, berdoa dan memohon la kepada yang Maha Kaya di sana..dia yang akan menentukan yang terbaik utk kamu semua...Dia tidak akan mengecewakan ummatnya yang selalu ingat dan dekat denganNya..jgn jadikan alasan x sempat nk membaca so xleh nk buat solat2 hajat dan baca Al-Quran..sekejap aje..berikanlah sedikit masa utk itu...kamu x kan rugi punye..InsyaALLAH ! percaya kepadaNya !

huh ! aku pulak..final year projek aku nie x siap2 sampai la di saat aku tulis benda nie..hee :D k lah..nk sambung buat dh nie..esk nk hntr, nt kang masalah plk di kemudian hari x pasal2..xnak2..nauzubillah ! Ya Allah Kau lah yang Maha Kaya, Maha Pengasih, Maha Penyayang dan Maha Mengetahui..Kau permudahkan urusanku, urusan keluargaku, urusan guru2ku, urusan sahabat2 ku..dan ummatMu keseluruhannya..Amin ! Thank Ya ALLAH..Love U coz bg lagi aku peluang untuk bernafas di bumi hasil lakaranMu ini ^^'.

1 more thing...nk post jgk..kih3..nie gambr terbaru aku ng kosmate aku..ambik masa minggu 14 nie jgk lah..sempat lagi an...lalalaaa..sweet memory with u all ! Sayang semua !
 
manis-manis semuanya kan...(~_~)

No comments:

Post a Comment