Tuesday, March 20, 2012

Keajaiban Illahi...


Assalamualaikum wbt....
 
Cintailah Allah swt dan Kekasinya Nabi Muhammad saw...
(DOA)


Sentiasalah berdoa kpd_Nya untuk mendekatkan diri dengan Sang Pencipta. Dia Maha Mendengar segala luahan dan permintaan hamba-hamba_Nya.

Doa adalah suatu amalam yang amat disukai oleh Allah swt. Doa mempunyai kekuatannya yang tersendiri. Dalam buku "Di Dunia Ada Syurga" banyak diceritakan kisah2 benar berkaitan dengan sketsa sebenar kehidupan..yang akhirnya diberikan keajaiban oleh Sang Pencipta kerana keikhlasan Doa yang dipanjangkan. Percayalah, Allah swt sentiasa ada bersama kita, mohon kepadanya InsyaALLAH tiada jalan buntu..Dia yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hamba-hambaNya.

Doalah dengan seikhlas dan setulus hati untuk mendapat redha_Nya, perbanyakkan amalan-amalan sunat, dekatkan diri dengan perkara-perkara yang diredhai Allah... Sentiasalah memanjatkan Doa kepada Illahi bukan hanya ketika susah namun harus di jadikan sebagai amalam dalam kehidupan seharian kita. InsyaALLAH hidup akan tenang, dan merasa diri sentiasa dilindungi Allah swt. Amin ! Mudah-mudahan Doa yg dipanjatkan dimakbul Illahi (^_^)

DenganMu Allah swt, berat terasa ringan,
DenganMu Allah swt, aku punya harapan,
Engkau yang memungkinkan kemustahilan,
Engkaulah jua yang menciptakan keajaiban.

Perkongsian Ilmu..Wassalam (~_^)

No comments:

Post a Comment