Saturday, March 24, 2012

Kerinduan...

Tiba-tiba rasa nak menulis lagi..hee :D harap tak bosan la ye anda semua membaca...rasanya semua pernah dengar kan ayat nie, dalam al-Quran pon ada sebut..lumrah kehidupan seorang manusia.. Asalnya kita bayi, kanak-kanak, remaja, dewasa, tua dan kita akan kembali kepada ke anak-anakkan kembali.

Errmm..untuk perkongsian cerita ng kawan-kawan...
Atok, dh x ingt berapa umurnya tp dalam 90an lebih dah umurnya. Aku dapat melihat keadaan sebenar kata-kata tersebut. Allahhuakhbar, sungguh besar kejadian_Mu.

T.T sedih melihat keadaan atok aku mcm tu..rungutan dia hari berganti hari memanggil mak, ayah, kadang2 anak2 dia..sudah tidak dapat mengenali orang..makan, pakai mmg dah tak teratur...kesian atok. Sekarang ni dia ada kt umah, rumah aku ng umah atok x jauh, sebelah aje..klau atok merenget mmg dengar la dr umh. Tiap2 malam mmg dia x tido, makan, mandi, pakai semua my mum and p.su or m.su yg kena buat..dia dah tak boleh nak uruskan diri dia sendiri. Sedih sgt tgk keadaan atok, aku x boleh nk buat apa2..badan dia pon dh susut, nak borak mmg jauh sekali..kadang2 kita ckp dia pandang je..ada aritu..dia buang air besar..aku nak mandikan terus..time tu, mata dia pejam, mulut memanggil mak dia..ya ALLAH sayunya tengok keadaan atok..aku ckp pun dia x dgr..kena panggil dulu bg dia buka mata and then baru ckp..baru dia bg respond..

Aku tahu..dia dah x kenal aku kot..skrg ni pon, aku jarang sangat balik kg..raya hari tu mmg tnya dia kenal ke x aku..dr jawapannya mmg dia x kenal...dia kate aku ni kazen aku and duduk Tanah Merah...skrg nie lagi la x kenal :'(
Dia dah jd mcm kanak2 balik tau..cian sgt...
My mum dah buntu..x tahu nk buat apa dah..
Ya ALLAH bagilah yg terbaik utk atok dan familyku...Lindungilah kami. Amin !

No comments:

Post a Comment