Tuesday, March 27, 2012

Ketenangan dan kedamaian udara petang...

Assalamualaikum wbt....

Apa khabar semua, harap semua sihat walafiat hendanya ye...
Ermmm...petang nie rasa mcm damai sgt..tenang..Alhamdulillah an, ketenangan yang amat diperlukan oleh semua orang. Angin bertiup sepoi..tiba2 aku terfikir...Ya ALLAH, lama mane lagi sebenarnya hayat aku kt dunia nie..Allahhuakhbar..

Mesti semua pernah dengar an...Beramal lah kite seperti kita hendak mati keesokkan harinya dan bekerjalah kita seperti kita hendak hidup seribu tahun lagi. Sejauh manakah amal ibadat kita kepada Pencipta? Diterimakah amal ibadat kita oleh_Nya.? Wallahhuaklam, tppp yang paling penting skrg nie, kita lakukan yang TERBAIK dan dengan HATI yang IKHLAS..insyaALLAH, Dia yang Maha Mengetahui. Ya ALLAH terima lah amal ibadat dan sedekah jariah kami dan tempatkan kami ummat_Mu di tempat yang terpuji disisi_Mu. Bukakan lah pintu2 hati kami untuk sentiasa dekat dengan_Mu.

Lagi satu....Ilmu..?? ermmm....semakin hari aku belajar, semakin banyak yang aku x tahu...Subahanallah sungguh besar ilmu_Mu. Kau berikan aku, keluargaku, sahabatku dan ummat islam keseluruhan_Nya petunjuk dan hidayah Mu, serta kuatkan iman dan semangat kami untuk mengejar ilmu_Mu Ya ALLAH. Kekalkan lah kami di jalan yang kau Redhai...Amin !

Pernah jugak terdengar an, zaman sekarang nie adalah zaman yang telah sampai ke penghujungnya...kita adalah ummat akhir zaman yang selepas ini setiap daripada kita akan dihisap amal ibadah yang dilakukan sepanjang hidup di atas muka bumi ini. Tanda2 kecil akhir zaman juga telah dapat dilihat dengan perbalahan dan peperangan di sana sini, ummat islam dikecam, pergaulan bebas masyarakat, tidak melakukan suruhan_Nya malah sebaliknya..melakukan perkara2 yang dimurkai oleh_Nya,..pengaruh budaya2 barat dalam masyarakat ummat islam semakin berleluasa...banyak godaan syaitan kepada ummat islam, namun jarang manusia ini sedar dengan keadaan tersebut.. Sedarlah wahai ummat akhir zaman !


Semua yang hidup akan menemui mati....
Dekatkan lah diri dengan Sang Pencipta, ALLAH swt...

Wassalam...sekadar perkongsian ilmu dengan semua dan untuk diri sendiri (^_^).







No comments:

Post a Comment