Tuesday, December 13, 2011

edisi ke3 "KPR"..kih3

orite aku sambung balik cerita yg tergendala aritu....

.....pagi tu aku bangun lmbt ckt..(fesi panggil soh mkn sebenarnya..bagus betol la fesi2 nie), pastu bangun ambik sarapan ramai2. Lepas mkn kami tolong fesi bungkus makanan nk bwk p jalan2 dlm hutan..hahaa (nk p air terjun nie ^^'). Kami diiringi oleh fesi2, mula jalan masuk hutan kol 9 lebih dh rasanya time tu..bnyk benda nk kena siap an..so lmbt ckt gerak..sebelum jln ada taklimat ckt..nak perjalanan kami selamat da bc doa drpd zul.

pic nie sebelum kami bergerak berjalan meredah segala onak dan duri tu (ceh ayat xleh blah an..) zul mengetuai baca doa moga perjalanan kami selamat..Amin !!

haa..meredah sungai...cabaran pertama..kih3 (bagusnye..berbaris jalan..hahaha)

Kami mulakan perjalanan, (okey sedia..jalan !), ada fesi kt depan, tengah and belakang...jaga keselamatan kami tu..bagus an...huh ! jauh kot kami jalan..1 jam lebih lau x salah..jalan lak redah sungai, masuk semak, masuk terowong...aish mcm2 la..erm..pengalaman yg menarik sangat (cm nk buat lg je..hee). Time jln tu an masuk air..adui sakitnya kaki aku..aish ! banyak betol pasar sungai masuk kasut..jalan sakit la an..huhuu, berenti la jgk sekali 2 nk kuarkan pasir dlm kasut tu.

ini fesi2 yg ikot kami dr belakang....haa yg belakang tu la terowongnya...besor an..atas die tu lebuh raya nk masuk karak tau...^^'

aku rasa dh lame jalan nie..pastu jalan2 de nmpk air terjun...waaaaa cantiknye !!! ape lagi punye la x sabar an nk mandi..kah3 (ngada2 ckt). Sampai tu, kami de ambik gmbr la ckt..buat kenanga..tp xtahu dh camera sape...banyak sgt. Lepas tu plk kami diminta untuk panjat tebing..wow tingginye..erm belasah jelah...sampai atas..kami diminta untuk mkn bekalan yg kumpulan masing2 bawa td...tp an...alamak !! lupe ye nk bgthu ahli kumpulan aku..okey2..ahli kumpulan aku de 5 org je..ketua kump ialah ! jeng jeng jeng...cube teka?? hee...Amirul tp nama yg glamornye Odah..pastu Hafis, Ikin, Bob and Aku lah...
 pic 1 : 2 kanan tu peserta jgk tau..haha, 3 dr kiri tu fesi..mereka pon follow kami ;)). 
pic 2 : haa nie dio kump aku..hahaha..tgk ketua kump kt tengah2 tu..(bulatnye muka aku..aiyo0o)

Nak dijadikan cerita..punyelah kelakarnya..time kami duduk2 makan tu an...ada la pacat naik kt ekin...bob tolong buangkan..pastu an...mirul die tengok2 kaki die..pastu...ada pacat kt kaki die...menjerit ha kau si Odah ni !! hahahaha...aku x tahan nk gelak wei..aku pon geli gak pacat..habis semua bdk2 nie gelak...adui yai kelakar kau mirul..ada hero penyelamat tau...Shaz la tolong buangkan pacat tu..(waaa ;) baiknye shaz..terharu sat). 

nie dio pic first kami smpai...muka teruja semua..hahaha, maklumlah tempat die cantik sgt..Thanks God ! bg peluang aku and kwn2 menikmatinya ^_^

Lepas kami makan..ada taklimat ckt dr fesi epul..kami kena buat repeling tu..grrrr :D takot wei...(yg main tali tu..dr atas turun bwh..kt air terjun). Aku tengok..alamak..giler tinggi ! takot nk buat..seram je dengar...sebelum kami semua buat fesi2 dulu ambik turn dia org..time taklimat tu ujan lebat..aig0o bermandi la hujan kt citu..kua kua kua...@_@.

Okey..kami semua diminta utk ke tempat air terjun tu..kumpul kt sane sementara tunggu giliran masing2...fesi safuan tnya..sape nk start dulu..hahaha, konform la bukan aku kn..;) pastu bob sukarela nk dulu (aku rasa bob nie dh biasa nie aktiviti luar..hee)..time nie sorang2 buat..semua kena buat wei..adeh ! hahaha...takot aku...

haaa !! nie la dio air terjun yg sgt cantik tu...tgk tu amir turun ! tinggi an..first tgk..wow ! x sanggup aku nk buat..dh la ade air lagi..kt bwh tu..dlm wei..aiyaaa

eh2..panjang giler dh aku tulis rupanye..erm...kite bersambung plk la eh..ngantok..nk tido sat..ada cerita best lg tau..sonok !! lalalalaaaa..pengalaman yg org lain x dpt nie tau...tp kami peserta and fesi KPR '11 dapat..oh yeahh !

No comments:

Post a Comment