Tuesday, December 13, 2011

edisi last..''TAMAT" tuk ceritera kpr..

aku nk habiskan lah citer nie...tension nk buat FYP x reti..aku buat benda nie..huhuhuuu

setiap sorang peserta kena buat tau yg repeling tu..(salah namanya harap maaf la ye). tibalah giliran aku..aku no berapa x ingt dh..tp kira awal2 jgk laa..haha..adeh takot wei nk turun (boleh ke x nie). Time aku nk turun bdk nie bising2 lak..(pres nk turun..haa nie la dialog die org)..adeh merah muka aku malu..aish bertuah sunggoh anak2 buah aku nie ^_^ tp korang The Best lah ! 

Mula tu kena peluk pokok..lepas ikat tali epul ckp okey lepaskan tangan..haa lepas?! terkejut aku...adeh cm mne nie..epul kate boleh, lepas dulu..aku dengar hati yg dup dap dup dap nie lepas la..wah ! Tuhan je yg thu time tu...pastu okey la..aku turun slow2..adeh air terjun nie plk bnyk...lemas aku wei..hahaha, kelakar je an..time turun tu jgk kasut aku cm tercabut (sempat pakai balik tau..kantoi ! hahaha)..alamak takotnye time tu..bila la nk smpai bwh nie...kebetolan de batu rata ckt..berenti kt citu jap..tukar laluan yg air kurang ckt..huh lemas2..air laju turun..x sempat nk kawal pernafasan...kemudian smpai tengah2 perjalanan tu, fesi ajit nie soh lepaskan tali..terkejut aku..tgk belakang..sempat ag tnye knape? rupenye nk ambik gmbr..aku siap buat peace lg tu haa..(gmbr tu camera sape aku xtau...nk pic tu ;)) selamat smpai kt bwh..x jumpe tanah..adeh dalam air nie..kemudian fesi nurul tarik...alhamdulillah akhirnya selamat aku..pengalaman yg menarik sgt..so sweet !

hihihiii..malu plk den...nie time den buat tu...masa nie baru mula2 turun..2 3 step da ke bwh..muka bahagia an...lps nie haa ambik kau cik anis..timpa air terjun pon lemas..hahaha..tp sgt best..seronok ! Thanks semua terutama fesi2 kite nie haa ^^'

Lepas aku..ramai lagi yg menunggu giliran..kih3..org yg terawal la kononya an..hahah. Tunggu giliran yg lain2 habis dekat ng kol 4 ke kol5 dh..entahlah aku pon lupe sudah.

nie view dari sudut depan tau...bukit sebelah..berhadapan la kirannya (jauh)..tgk org yg ramai2 tu..haa kt citu la ruang menunggu turn kami..sambil2 tu main la air haa...(sgt tinggi)..pic x clear ckt tp nk letak jgk ! lalala... :p

Hujan mula turun..wow kejap je kot air terjun td dh bertukar...airnya sgt keruh dan tersangat deras...mirul x sempat buat sbb cuaca mmg buruk time tu...kemudian kami tunggu fesi2 lelaki buka semua tali2 yg diikat pastu kami bergerak pulang..masa nie djah kaki die luka..fesi buat tempat angkat tu..djah duduk atas tu..kemudian angkat..heheee, comel ! kami balik laluan lain..sampai kt jalan yg sepatotnya tu xboleh lalu..laluan terowong coz air tersangat deras..bahaya ! jd kami sangkut time tu..ujan tersangat lebat..kami tunggu tepi lebuh raya tu la..kemudian sbb xleh nk buat ape time tu, kami pon x solat ag..mulalah kami solat beramai2 tepi lebuh raya tu haa...ambik air sembanyang dgn air bukit..solat la berjemaah asar dgn maghrib.

Cube bayangkan kami sangkut dlm hujan lebat sampailah hujan tu berenti..time tu dh kol8 lebih ke kol9 dh..entah la x ingt..perot x yah ckp la kn lapor...dgn kesejukannya lg..huh ! dr pg main air..smpai mlm..lame an..Xlame lepas tu kami nmpk org jln dgn lampu de kelip2..waa penyelamat kami dtg..gumbira time tu..kami terpaksa jlnjauh gak..kt 2km jgk kot..cr U turn..maklumlah lebuh raya mmg xleh nk melintas la an..cm kereta lak..hahaha..pastu jln..kena buat repeling lg sekali turun bukit..time tu gelap kot coz x bwk lmpu..ingtkan petang dh leh smpai kt kem side tp keadaan cuaca yg x mengizinkan..redah jelah gelap2 pon. Pastu kami kena merentas sungai plk untuk smpai ke kem..akhirnya dlm kol10 lebih cm tu kot..kami selamat smpai..Alhamdulillah syukur sgt2..mlm tu aktiviti terpaksa dibatalkan sbb kami pon dh sangkut + hujan lg..so rest la utk semua.

Esk pagi plk..kami smbung dgn aktiviti masak memasak selepas sarapan..kump aku masak 4 jenis masakan..kih3..dengan nama masakan Half Cook...kami masak nasi..x masak ckt..kah2, pastu telur, sayur and sadin ;). Ada pembentangan masakan lepas tu..so kami hentam sajalah...time masak tu hujan kot..aish..bermandi hujan lagi..masak..ambik baju hujan la tutop..x tutop nt api padam :D

 yg nie kumpulan shy, shaz..kusyuk betol masaknya haa...shy demam nie, tp ahli kump die org djah dh balik sbb kecederaan tu an..ain teman djah..tinggal la bdk 3 org nie haa ^^'

 yg nie plk kump mell...tgk tu, bersunggoh..x sedor org ambik gmbr dr belakang nie haa ;)
 ini plk kump fatin, mas and chum..x ingat nama bdk 2 org tu..hee :D, time nie lepas present masakan...lps nie semua..makan masakan masing2 ^^'

Lepas makan semua kami solat and berkemas tuk pulang..ketika ini hujan yg sgt lebat turun..kami x boleh buat ape2, rest kt surau (surau uzur..bocor jgk) tunggu hingga hujan berenti. Dah berenti kami punggah semua brang masuk jip tuk dihantr ke jalan raya..(bas x muat nk msk dlm). Adeh..time angkut2 barang nie plk..fon shy kena curi..aish kejam betol org tu.

Kami gerak pulang ke KTDI terCINTA nie ha..smpai kolej dh kt kol6..solat2..bas ke2 smpai (aku naik bas pertama)..kami start basuh kemah ! lepas basuh kemah..semua naik bilik rest ! Waaaa...habis sudah ceritanya....kih2..yg nie aku ringkaskan...banyak sgt edisinye an..huh ! pengalaman yg sgt seronok ! kami bukan diberi pendedahan..di beri tuk praktikal terus haa..bagus lah..ape pon KPR kali nie sgt2 best..pengalaman yg xkan dilupa..(cam nk join lg je..hee).

oh yeah ! ini lah banner 'kpr11' aktiviti yg best ! akan tersemat dlm ingatan...

okey lah...rasanya dh terlalu banyak sgt aku membebel kt cini..nk bebel asgnment la plk..esk kena hntr..pada sape2 yg masih de peluang an..ambil lah kesempatan, rugi..time nie la kite nk rasa semua2 tu..lepas nie xde dh..erm tibe2 sedih lak..aish ! okey u olls...bye2..jumpe lg nt untuk bebelan aku yg lain plk..hahaha...daa (^_~).

Wassalam...(^_^)'



No comments:

Post a Comment