Thursday, December 8, 2011

coretan "KPR"..heee ^_^

erm..bagaimana..harusku mula..(lirik lagu nie)

KPR..huh firts time aku p tp hebat..memang mencabar mental dan fizikal lah..o0pss sory x bgthu lagi KPR tu ape an..hehee, okey2..KPR nie adalah satu kursus yang dikendalikan oleh Sekretariat kolej...nama penuhnye adalah Kursus Pendedahan Rekreasi. Kursus nie di buat kt Gombak selama 3 hari 2 malam.

 ini nama tempat tu....klau nk p leh la nt ;)

Bermulanya cerita..erm berat ati juga sebenarnya nk pegi sbb terlalu banyak sangat keje yg nk buat..tp bila fikir itu salah satu t'jawab aku..okeh xpe..aku joinnnn !! tp punye la berat punye an (xtahu la berat menda..kih3) esk nk pegi mlm tu pon aku x ngemas satu benda pon lagi..last2 malam tu aku x tido..ngemas dh jam berapa..pastu nk siap2 lagi..so mmg xde masa la nk tido. Esk moning2 lagi..7.15pg fasi ckp dh kena ada kt bwh..bersemangat la aku nie turun..erm..xde sape pon lagi..aigo0o..mne org nie..7.30pg bru die org start turun..tunggu bas lak lame..aish aku ketuk kang pak cik bas nie..dh la sewa..lambat lak die datang..erm mmg nk kena la kan..kepala dh pusing2..OMK !! hahahaaa...

barang2 yg kami bwk tuk bekalan kt sane..giler manyak an..cm xnak balik dh..kah3..

Kemudian, kami bertolak dr kolej ke sana (tempah khemah tu) ambil masa xlah lame sgt..1 jam lebih aje rasanya..sampai2 je punggah semua barang and ada taklimat ckt dr kem komander..(cosmate aku tu..safuan..hahaha) pastu kami mula pasang2 khemah..wa sonok2..lalala :)

 nie kawasan khemah tpppp yg nie kawasan bdk laki punye lah..hahaha, kami punya belah kiri anda sekarang..(o0pss xnmpk la)...nice view an..
 
Dah siap semua kami solat and rest  tp aku x rest pon..tolong masak kt dapur..bagus x? kami mkn agak lewat sbb de masalah teknikal ckt...makan lak special, 1 pinggan share 2 org ^^'. 

 salah satu contoh cara makan kami di sane..model nie..hee ^^'

Alamak ! petang tu buat ape eh..aigo0o lupe sudah..ermmmm...ha ingat !! kami ke 5 chek point utk tahu berkaitan dgn rek nie lah..

salah satunya ialah..jeng3...ini pembelajaran no 2 punye..benda2 nie adalah ape yang patot kite bawak bila masuk hutan ! xde la nk bwk tong gas an..
1. pasal tali-tali
2. pasal masak memasak klau nk p camping or ketika dlm hutan la
3. kompas
4. survival mase dlm utan
5. first aid

benda2 nie la kami belajar petang tu....nt i smbung lagi eh...wait tau ^^' so sweet..banyak lg nk citer nie...

No comments:

Post a Comment